10 Aralık 2005

Yenimahalle-Ankara'da geçen 8 yılım ( 1955-1963)


Yenimahalle 1950'li yıllarda belediye reislerinden Ragıp Tüzün tarafından gerçekleştirilmiş ilk ve başarılı toplu konut projesidir. İlkokul 4-5. sınıfları Barbaros İlkokulu'nda, ortaokulu Yenimahalle Kız Lisesi'nde(YKL), liseyi yeni açılan Mustafa Kemal Lisesi'nde okudum (MKL).


Oturduğumuz ev Miralay Nazım bey sokakta ve Barbaros İlkokulu'na çok yakındı. 8 yılım bu sokakta geçti. Mahallemizde hemen hemen herkes birbirini tanırdı. Hatırlayabildiğim kadar sokağımızda oturan arkadaşları ve evlerini işaretledim. 40 yılı aşan bir zaman sonrasında bazı isimleri çok zor hatırladım. Bu sokakta her türlü yaramazlık yapılır ve gündüz gece her türlü oyun oynanırdı.
Mustafa Kemal Lisesi öğretmenleri ve beraber okuduğumuz arkadaşlarımla benim yaşamımı şekillendiren okul oldu. Ne yazık ki üç, dört arkadaş dışında biraraya gelmek bir daha mümkün olmadı


2 yorum:

Neco dedi ki...

Bu yazıyı yazdığımdan bu yana 3 yıl geçmiş. Bir yerde belirtmiştim ama burada da tekrarlamakta fayda var:

Lisemiz yanındaki spor salonu daha değişik bir konumdaydı. Önce inanamadım. Hayal mi görüyorum. "O kadar yaşlandım mı ?" diye düşündüm. Soruşturduğumda yıkılıp yenisinin yapıldığını öğrendim.

Nejat Uğurlu

Unknown dedi ki...

Nejat' cığım, her zaman geçmiş ve şimdiki zamanı hatırlatan, bilgilendiren konuları, fotoğrafları paylaşarak bizleri aydınlatırsın. Sağ ol vat ol. Buda onlardan biri olmuş. Eline, emeğine sağlık.