15 Haziran 2019

Grek Yazısı



Yücel Tanyeri kardeşim çok güzel bir şekilde anlatarak grek yazısını öğretmiş. Öğrendiklerim için ona teşekkür ediyorum.

TS Ç        TZ C        OY U    okunduğunu yeni öğrendim.

Beni etkileyen fikir ise küçük harfleri anlatmak ve alıştırma yaparak harfleri anlamayı pekiştirmek için Karaman'da Türkçe konuşup Grekçe yazan Türkleri hatırlamam oldu.

Yücel kardeşim Iliada'yı okumayı hedefe koymuş. Çok güzel de Grekçe kelimeleri bilmeden okuyup alıştırma yapmak çok zor. Ben şimdi Grekçe yazılmış Türkçe metinleri alıştırma yapmak için öneriyorum.

Biz mühendislik eğitimi sırasında formüller yazarken Grek harflerini çok fazla kullandık. O harflerin çoğunu tanıyoruz. Onları büyük ve küçük harf olarak hiç sınıflandırmadığım aklıma geldi.

From Slite.com
Grek harflerini kullandığım bir blog yazım hangi harfleri çok kullandığımıza örnek olabilir.

dΓ= rdF
Γ = µgρh 0 dθ 0R r2dr (Diski durduran sürtünme momenti) 
µgρh │θ 0 │r3/3 0R
µgρh 2π R/3 

I = ρh π R/2 (Diskin atalet momenti) 

α = Γ / I = (4µg) /(3R) (Açısal ivme) 
t = ω / α = (3ωR)/(4µg) (Durana kadar geçen zaman) 

Çizgisel ve açısal hareket arasındaki analoji 

F=ma ----------------- Γ = I α 
E=(1/2)mv---------- E=(1/2)Iω
v=a t ------------------- ω=α t 

g(yerçekimi ivmesi)
ρ(disk yoğunluğu)
h(disk kalınlığı)


Daha çok küçük harfler kullanmışız. G Büyük harf gama az kullanılmış. H eta harfini büyuk olarak hiç hatırlamıyorum. Ksi büyük harf zaten zor yazılıyor. İpsilon ve epsilon farklı harflermiş. Epsilon çok kullanılyordu ama ipsilon küçük harf ara sıra kullanılmıştır. X küçük harf az kullanılmış olmalı.


Gelelim Karamanlılara....




From Slite.com








From Slite.com


From Slite.com


From Slite.com


From Slite.com



From Slite.com


From Slite.com





From Slite.com


From Slite.com



From Slite.com

Hiç yorum yok: