15 Ocak 2016

Yeni Bir Yıl - Yeni Bir Hamle

Blog yazılarıma baktım. 2004 yılında başlamışım. 2005 yılı dışında her yıl yazdıklarımın sayısı üç beş tane. Hele 2015 yılında hiç yazmamışım. Ben kelimeleri birleştirmekte zorlanan biriyim.

2016 yılını karşılarken yazdıklarım karamsarlığımın nedenlerini açıklıyor sanırım.

Bir yıl daha sona eriyor.

Ülkemizin geleceğini düşündüm.

68'li yıllarda tam bağımsızlık derken ve bağlantısızlardan Yugoslavya'ya özenirken şimdi yok olan o güzel ülkeyi düşündüm.

Köy Enstitülerini kaldıranların, dinden nemalanan Menderes, Demirel, Özal ve dik durmayı beceremeyen İnönü, Ecevit gibi devlet adamları ile Evren gibi yetersiz askerlerin şimdi başımızda idareci olan mantık, matematik, felsefe, edebiyat ve sanat eğitimi almadan yetişen kuşakların durumunda çok büyük suçları olduklarını düşündüm.

Ülkemizi yönetenlerin, mantık dışı Osmanlı hayalleri içinde olduklarını, paralel yapı olarak niteledikleri dış güçlerle beraber çalıştıklarının farkına varamadıklarını düşündüm.

Mantık ile düşünemeyen ve tam bağımsızlık fikrini benimseyemeyen kişilerin başkalarının mantıklarıyla yönlendirildiklerini düşündüm.

Atatürk'e diktatör diyen. Askeri vesayetten kurtulacağız diyerek idarenin mantıktan yoksun kişilere aktarılmasına destek sağlayan “evet ama yetmez” diyerek oy veren liberal geçinen aymazları düşündüm.

Hem ekonomide hem dış politikada dış güçlerin kaderimizi belirleyeceği günlere yaklaşırken bizim gibi Atatürk'ün yaptıklarını şimdi daha iyi kavrayan kuşakların acizliğini düşündüm.

Bunları düşündükten sonra 1918 yılı Kasım ayında işgali yaşayan İstanbul'daki insanların 1920 yılında Ankara'da TBMM toplanacağını ve “Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir” diyeceğini umut edemeyeceklerini düşündüm.

Bu duygularla ve umutla,

Yeni Yılın hepimize sağlık ve mutluluk getirmesini diliyorum.

Hiç yorum yok: